Тут можна відпочити з комфортом: зупинитися в сучасному готелі, повечеряти у вишуканому ресторані і відпочити в SPA-комплексі. Про те, що не пропустити під час поїздки у Південну Африку, розповість тревел-експерт і турлидер bodotravel Євгена Ушакова.

Кейптаун

Хоч ПАР і асоціюється в першу чергу з дикою природою, ми почали знайомство з країною з міста. Кейптаун — розкішне місце: смачне вино, вишукана їжа і готелі в європейському стилі. У нас було кілька днів, щоб дізнатися його ближче.

Ми зазирнули у фортецю Доброї Надії — це старовинний замок, який зараз діє як музей. Потім зайшли в кав'ярню в гаражному стилі. Колись вона була визнана кращою в світі. Тут дуже незвичайний інтер'єр: скрізь механічні деталі. Заклад більше схоже на фабрику, а офіціанти одягнені в стилі поліцаїв: шкіра, кепки. Ми скуштували смачні десерти, випили кави і вирушили досліджувати місто далі.

Київський вікенд за 1700 грн. Ти не повіриш!

Відвідали квартал з різнокольоровими будиночками. Малайці-мусульмани кожну весну перефарбовують своє житло в інший колір, при цьому домовляючись з сусідами, щоб не повторюватися. Виглядає ефектно, ми зробили багато фото на фоні.
Наступним пунктом став ботанічний сад Кірстенбош — місце з неймовірними пейзажами. Ми гуляли, милувалися горами і деревами, а поруч відпочивали люди: хтось влаштував пікнік, а хтось вийшов на прогулянку з дітьми.

Кирстенбош — место с невероятными пейзажами
Кірстенбош — місце з неймовірними пейзажами

Але найкрутіше враження — підйом на Столову гору. Нам пощастило з погодою, тому що при низької хмарності вхід на територію закритий. Але в цей раз небо було чисте. Ми піднімалися по канатній дорозі в кабінці з оглядом 360 градусів. Ти стоїш, а підлогу повільно обертається і можна побачити все навколо.

Заповідник Акіла

Шикарний готельний комплекс поряд з дикою природою. У нас тут було багато пригод і релаксу. День у заповіднику почався з сафарі. Ми бачили майже всю Велику африканську п'ятірку, тільки гепард десь сховався. Зустріли жираф, антилоп, гіпопотамів. Забавно було спостерігати, як носоріг ховав свого дитинчати від машини: ми об'їжджали його по колу, і він закривав собою своє чадо з того боку, де знаходилося авто. І найцікавіше те, що це був самець.

Але «пригода» номер один у заповіднику Акіла — втеча від слона. Ми їхали в машині, спостерігали за тваринами. Наблизилися до слонів, фотографували, слухали розповіді гіда, все було добре. Тварини спокійно їли, але раптом один із слонів почав йти прямо на нас і в якийсь момент вже порівнявся з машиною. Ось тоді я трохи злякалася. Наш водій давай газувати. У мене серце колотить, рахунок йде на секунди. Але все обійшлося, слон втратив інтерес і залишив нас у спокої. Це все-таки дика тварина і його поведінка може бути непередбачуваним. Можливо, йому не сподобалося, що хтось фотографував або машина заважала. Добре, що поруч був гід, який знає, як діяти в різних ситуаціях. Хоч і було страшнувато, але ми потім згадували цю історію і сміялися.

Новинки літнього манікюру: неон, тай-дай і геометрія – підготуйся до ідеального відпустки

А ввечері нас чекав luxury-відпочинок. Заповідник Акіла — приватний резерв, тут можна зупинитися в готелі або бунгало. Гостей зустрічають келихом шампанського і пропонують відвідати SPA-комплекс. На завершення дня у нас був традиційний африканський масаж та купання в басейні.

Мис Голковий і Доброї Надії

Ми відвідали найпівденнішу точку світу — мис Голковий. Це місце злиття Індійського і Атлантичного океану. Але гіди кажуть, що з'єднання не відбувається в одній точці, воно розкидано на кілька кілометрів і географічно мис Доброї Надії теж вважається точкою злиття океанів. Я раджу відвідати обидва, адже вони різні. За Голковий довго не погуляєш — там вітряно, але шалено красиво. Океан вирує різними фарбами. Ми бачили яскраво-синю медузу прямо біля берега. Але потрібно бути обережним — підводні мешканці можуть виявитися отруйними.

Путешествия по Штатам: что нужно увидеть юным (и не очень) натуралистам

Мис Доброї Надії теж не особливо тихий. Його ще називають мис штормів, тому що дме тут дуже сильно. Ми піднялися на фунікулері до маяка, а потім поїхали до табличці з назвою мису, щоб загадати бажання. Але вітер буквально збивав з ніг, у кого-то навіть кепка злетіла. Ми прям прилипли до цієї табличці, щоб втриматися. Зате фото вийшли смішні.
Ще один милий момент — на мисі Доброї Надії є поштова скринька, звідки можна відправити листівку у будь-яку точку світу. Я послала в bodo, подивимося коли дійде.

Печери Канго і сурікати

Канго — це місце справжніх пригод. Є два маршрути: короткий, де ти бродиш по залах, і довгий adventure-тур. Група розділилася: більшість пішла просто гуляти по просторих залах. Але знайшлися сміливці, які обрали просунутий маршрут, і я була в їх числі. Місцями траплялися вузькі проходи, і нам доводилося повзти і протискуватися між стінами.
Ніч ми провели на оливковій фермі, а вранці вирушили спостерігати за сурикатами. У минулій експедиції — африканської взимку — нам доводилося надягати термобілизну і теплі куртки, але в цей раз було тепліше і пригодилися тільки ковдри. Ми спостерігали за однією сім'єю, але в цей раз вони були вже з діточками. Сурікати звикли до людського голосу, ми могли спокійно розмовляти між собою вголос. Але якщо звірята почують тупіт ніг або шелест трави, то сховаються.

Заповідник Тсітсікамма

Трекінг — невід'ємна частина багатьох наших подорожей, наприклад, експедиції в Канаду чи Норвегію. У ПАР ми теж вирішили злитися з природою і вирушили в Національний парк Тсітсікамма. Трек почався з подолання підвісних мостів, а потім ми піднялися на пагорби. По дорозі бачили змію, вона розміром не більше вказівного пальця, але гід сказав, що дуже отруйна.
Увечері ми з сусідкою влаштувалися на шезлонгах біля будиночків милуватися зоряним небом. Багато людей спеціально приїжджають в Тситсикамму з кемпінгами, щоб подивитися на Чумацький Шлях.
По дорозі ми зробили зупинку біля мосту Блоукранс — найвищого для стрибків з банджі-джампінг. Один з учасників нашої групи навіть зважився стрибнути.

Столовая гора в ЮАР
Столова гора в ПАР

Їжа і вино

У ПАР ми відвідали дві виноробні. Перша була Creation Wines. Вина тут дорогі — приблизно 1000 грн за пляшку. Крім екскурсії, у нас також був обід. Всі страви вишукані і шалено смачні, подача на вищому рівні, але порції нагадували молекулярну кухню.
Інша виноробня — «Антоній Руперт» в містечку Фрасхук. Тут ми дегустували шампанське і різні сорти вин: традиційні

Каберне Совіньйон, Совіньон Блан, трохи незвичайний Шенен Блан. Але родзинка ПАР — Пінотаж. Для створення цього напою схрещують виноград сортів Піно нуар і Ермітаж. Ціни цілком адекватні — від 150 грн за пляшку. Багато прикупили собі напій в якості сувеніра.

Їжа в ПАР — окремий вид мистецтва. Тут готують багато страв з м'яса: ми замовляли стейк зі страуса і крокодилячі реберця. Обов'язково потрібно спробувати морепродукти. Запечені устриці з сиром дорблю в Південній Африці навіть смачніше, ніж в Японії. Також нам дуже сподобалися суші.

Нагадаємо, фотограф Джефф Милисен зняв найдивовижніших істот, які мешкають на дні Тихого океану. Вони настільки різняться від звичних нам, що здаються інопланетними.

Більше цікавих матеріалів читай на clutch.ua.